Blog Yang Memaparkan Isu Isu Semasa Yang Tular (Viral)

12 Julai 2016

POLIS BURU SUSPEK SAMSENG JALANAN BERNAMA ‘KEMIK’


Seorang lelaki suspek samseng jalanan yang dikenali dengan panggilan ‘Kemik’ kini diburu polis berhubung kes tetak seorang pemandu kereta Honda City, dalam kejadian di Jalan Buluh Gading, di sini, pada 7 Julai lalu.

Timbalan Ketua Polis Daerah Kuala Terengganu, Superintendan Suffian Sulaiman berkata, ‘Kemi’ atau nama penuhnya M.Suhaimi Mohd, 31, yang beralamat dari Kampung Kubang Jela, di sini, dipercayai suspek utama dalam insiden terbabit.

Jelasnya, polis yakin suspek yang memiliki rekod jenayah lampau dibawah Seksyen 325 Kanun Keseksaan kerana sengaja menyebabkan kecederaan itu, masih berada di daerah ini lagi.

“Siasatan awal mendapati suspek yang bekerja sebagai tukang paip itu terus bersembunyi selepas kejadian dan langsung tidak pulang ke rumahnya di Kampung Kubang Jela, di sini.

“Bagaimanapun, polis yakin suspek masih berada di sekitar kawasan ini dan gerakan mengesannya kini sedang dipergiatkan,” katanya kepada pemberita dalam satu sidang media di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kuala Terengganu, di sini, hari ini.

Suffian berkata, sepanjang tempoh siasatan, polis menahan dua lelaki iaitu penumpang kereta berusia 30 tahun dan abang suspek utama berusia 39 tahun yang merupakan pemilik kereta terbabit, bagi membantu siasatan.

Katanya, hasil siasatan mendapati, parang panjang digunakan suspek menetak mangsa merupakan miliknya yang memang sengaja dibawa dan disembunyikan di celah kusyen kereta.

Polis juga memohon kerjasama orang ramai yang mengetahui atau mengenali suspek utama ini agar dapat menghubungi pegawai penyiasat di talian 011-40041039.

Sebelum ini, Sinar Harian ada melaporkan seorang lelaki cedera ditetak dengan parang panjang gara-gara membunyikan hon kepada pemandu kereta yang memotong keretanya, dalam kejadian di Jalan Buluh Gading, di sini.

Dalam kejadian kira-kira jam 3.30 petang, mangsa bersama isteri dan dua anaknya yang menaiki kereta jenis Honda City dalam perjalanan dari Kemaman menghala ke Besut untuk menziarahi saudara mereka.

Insiden dipercayai berlaku selepas mangsa membunyikan hon keretanya selepas suspek mencelah dan memotong kereta yang dinaiki mereka.

Bengang dengan tindakan itu, mangsa keluar dari keretanya dengan memegang sebilah parang panjang dan berlaku pergelutan, sebelum suspek bertindak liar dengan menyerang dan menetak mangsa.

Akibat kejadian itu, mangsa berusia 42 tahun cedera di lengan kiri akibat ditetak, selain luka di kepala.
Share:

0 comments:

Page Views

Viral Vision Media Co.. Dikuasakan oleh Blogger.
Propellerads

FEMES BLOG

KISAH SERAM !

TONTON INI