Blog Yang Memaparkan Isu Isu Semasa Yang Tular (Viral)

13 April 2016

POLIS BURU DAN TEMBAK MATI PENJENAYAH PALING DI KEHENDAKI DI HIGHLAND TOWER


Polis percaya dapat menyelesaikan 26 kes samun di sekitar Ampang, Gombak, Kajang dan Klang selepas menembak mati tiga daripada enam penjenayah di blok C, Kondominium Highland Towers di sini hari ini.

POLIS memeriksa barangan yang dirampas termasuk pistol angin dan kerambit daripada tiga penjenayah yang ditembak mati di bangunan tinggal Highland Towers, Ampang Jaya, semalam.

Bagaimanapun tiga lagi penjenayah melarikan diri di kawasan bukit berdekatan selepas sepasukan polis dari Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) negeri dan Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) di sini melakukan serbuan pada pukul 5 pagi.

Usaha mengesan tiga penjenayah berkenaan masih dijalankan oleh pihak polis dengan bantuan Pasukan Gerakan Am (PGA) dan Unit Anjing Pengesan (K9).

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah negeri, Datuk Adnan Abdullah menjelaskan, kesemua penjenayah itu menjadikan sebuah bilik kondomi­nium terbiar di tingkat satu itu sebagai lokasi persembunyian sebelum merancang melakukan samun.

“Berdasarkan risikan yang kita lakukan, kita telah mendapat maklumat pada pukul 12.30 malam tadi bahawa kumpulan ini ingin me­lakukan kegiatan samun di sekitar kawasan Ampang.

“Jadi dalam pukul 5 pagi tadi, pihak polis telah menyerbu di kawasan itu. Beberapa penjenayah berkenaan cuba untuk menyerang pihak polis dan kami tidak pilihan selain melepaskan beberapa das tembakan yang menyebabkan tiga daripada mereka mati di tempat kejadian,” katanya dalam sidang akhbar di sini.

Jelas Adnan, identiti kesemua lelaki yang ditembak mati berusia lingkungan 30-an itu akan diketahui selepas semakan menerusi cap jari.

Katanya, hasil pemeriksaan pihaknya menemukan selaras pistol angin, sebilah parang, kerambit, peralatan mengumpil, topeng muka dan sarung tangan di lokasi berkenaan.

“Kita percaya bahawa kumpulan ini bergiat aktif dalam kegiatan samun sejak dua tahun lalu dengan anggaran kerugian mangsa yang terlibat dalam 26 kes ini sebanyak RM545,900.

“Buat masa ini, polis belum dapat mengetahui penjenayah ini adalah warga tempatan ataupun warga asing memandangkan tiada dokumen pengenalan diri ditemukan,” katanya.

Share:

0 comments:

Page Views

Viral Vision Media Co.. Dikuasakan oleh Blogger.
Propellerads

FEMES BLOG

KISAH SERAM !

TONTON INI