Blog Yang Memaparkan Isu Isu Semasa Yang Tular (Viral)

8 Oktober 2017

BUDAK DUA TAHUN JATUH DALAM REKAHAN BUMI


Seorang kanak-kanak perempuan berusia dua tahun berjaya diselamatkan selepas 12 jam terjatuh di dalam rekahan tanah ketika mendaki gunung bersama keluarganya di Swiss Alps, kata polis kelmarin.

Kanak-kanak itu bersama keluarganya melawat kawasan berhampiran glasier Aletsch di selatan Switzerland pada tengah hari Rabu lalu.

Mangsa terjatuh ke dalam rekahan tanah yang sempit dan sedalam enam meter itu ketika merayau keluar dari trek pendakian.

Seramai 100 anggota penyelamat berusaha menyelamatkan kanak-kanak itu sebelum dia berjaya dikeluarkan pada jam 2 pagi (waktu tempatan).

“Ketika dibawa keluar kanak-kanak itu menangis kerana ketakutan tetapi dia hanya mengalami calar pada badan,” kata jurucakap polis, Christian Zuber.

Ketua bomba di wilayah Aletsch, Matthias Lorenz berkata, pasukan penyelamat berlumba dengan masa ketika mereka berhati-hati mengalihkan tanah dan batu untuk menyelamatkan mangsa.

Katanya, sepanjang operasi menyelamat kanak-kanak itu menunjukkan tanda-tanda dia masih lagi hidup.

“Saya tidak pernah melihat operasi menyelamat seperti ini dan kanak-kanak itu sangat bernasib baik kerana tidak mengalami sebarang kecederaan serius,” jelasnya.

Menurutnya, selepas diselamatkan kanak-kanak itu diterbangkan menggunakan helikopter ke sebuah hospital di Bern.

“Kanak-kanak itu menjalani pemeriksaan kesihatan dan pemantauan selama sehari sebelum dibenarkan keluar,” katanya.
Share:

0 comments:

Page Views

Viral Vision Media Co.. Dikuasakan oleh Blogger.
Propellerads

FEMES BLOG

KISAH SERAM !

TONTON INI