Blog Yang Memaparkan Isu Isu Semasa Yang Tular (Viral)

22 Mei 2018

TRUMP PENGECUT?


Presiden Amerika Syarikat (AS) Donald Trump pada bila-bila masa boleh menarik diri daripada pertemuan bersejarah dengan pemimpin Korea Utara Kim Jong-un bulan depan, kata Naib Presiden AS, Mike Pence pada Isnin.

Kenyataan daripada Pence itu adalah susulan Pyongyang pada minggu lalu menzahirkan rasa tidak puas hati mengenai latihan ketenteraan Max Thunder antara AS dan Korea Selatan yang masih diteruskan.

Pyongyang juga membatalkan pertemuan dua hala dengan Seoul berikutan perkembangan itu.

Agensi berita rasmi Korea Utara, KCNA, melaporkan bahawa AS sepatutnya perlu memikirkan secara mendalam tentang nasib sidang kemuncak antara AS dan Korea Utara memandangkan Pyongyang menganggap latihan ketenteraan itu suatu yang provokatif.

Pence memberitahu Fox News, Korea Utara tidak sepatutnya cuba mendesak penjelasan dari AS.

"Ia adalah satu kesilapan besar Kim Jong-un jika dia menyangkakan bahawa dia boleh mempermainkan Donald Trump," ujar Pence dalam satu wawancara dengan stesen penyiaran itu.

Apabila ditanya sama ada Trump boleh menarik diri daripada menjayakan sidang kemuncak yang dijadualkan berlangsung di Singapura pada 12 Jun nanti, Pence menjawab: :"Tidak perlu ditanya lagi."

Share:

0 comments:

Page Views

Viral Vision Media Co.. Dikuasakan oleh Blogger.
Propellerads

FEMES BLOG

KISAH SERAM !

TONTON INI